Onze eerste Kangaroe

16 september 2013 - Undara, Australië

Onze eerste Kangaroe:
Onze eerste Kangaroe was een dooie. Een verkeersslachtoffer, zoals we er nog heel veel gaan zien. Zo zielig!
Gelukkig ook genoeg levende gezien en leuke foto's gemaakt van een Kangaroe met een jonkie.

Rond drie uur zijn we aangekomen bij Undura Experience. Hier gaan we heel romantisch overnachten in een oud engels treinstel. Dit stukje blog zit ik nu te typen op het balkonnetje van de trein. Hier heeft een Australiër oude treinstellen uit Cairns laten komen en er een overnachting plek van gemaakt midden in de Savannah woods, bij de Lava Tubes.
Binnen 25 minuten ging de tour naar de lava tubes beginnen, dus vlot onze rugzakken naar binnen, wandelschoenen aan en gaan.
De Undara Lava Tubes zijn enorme lavagangen die 200.000 jaar geleden zijn gevormd door een uitbarsting van een vulkaan. Dergelijke lavastromen komen ook op de maan en op Venus voor. Maar dit gaan we niet controleren.
We hebben twee gangen bekeken, heel apart en indrukwekkend om te zien.
's Avonds hier Kangaroe biefstuk gegeten. Gelukkig niet die we vanmorgen op de weg zagen liggen. Smaakte goed.
Na het eten worden we nog vermaakt door een moderne versie van Crocodile Dundee met een lezing over krokodillen bij kampvuur. Leerzaam en heel vermakelijk. We weten nu het verschil tussen een krokodil en een alligator en wat je vooral wel en niet moet doen als je er een tegen komt.
Mams: er wordt hier maar gemiddeld 1 mens per jaar opgegeten door een krokodil, dus dit valt reuze mee.

De volgende dag een lange rit voor de boeg van ongeveer 250km. De temperatuur is hoog, maar goed te doen.
We gaan vandaag naar de Mareeba Wetlands. Prachtige meren hier. We overnachten hier twee nachten in een tent. Wees gerust: het is een luxe tent met fatsoenlijke bedden en een badkamertje.

Tegen het eind van de middag doen we een ruim twee en een half uur durende vogel safari met een sjeep (Jeep. red) op en rond het meer. Prachtige vogels gezien. Maar na twee uur kan ik toch echt niet meer fanatiek speurend enthousiast op een klein zwart vogeltje reageren.....
Maar ja, we hebben een echte vogelaar in de groep met zo'n grote toeter op zijn fototoestel dus moet elk vogeltje minstens 10 keer (!) gefotografeerd worden. Ieder zijn hobby zullen we maar zeggen.
's avonds eten we in de groep met een Australiër, een pas getrouwd Frans stelletje en twee Belgen. Reuze gezellig om alle verhalen te horen.
We eten voor het eerst krokodillen vlees. Smaakt naar een kruising tussen een kip en inktvis.

Deze Lodge wordt gerund door een ouder echtpaar. Vreselijk aardige mensen. De volgende ochtend mogen we met hem mee naar hun farm. Een ritje van een paar km door de bush. Naast zijn toeristische Lodge heeft hier hier dus nog een farm met een kudde koeien om te fokken.
Vanmiddag gaan we lekker relaxen op het terras van de Lodge met een prachtig uitzicht op het meer.
groetjes van ons.

1. Linda & Arie op avontuur:
    16 september 2013
    Allemaal bedankt voor de complimenten over onze blog.
    Doe maar een tip naar De Stentor;-)
  2. Irna:
    16 september 2013
    Echt leuk om jullie te volgen!
    Mooi zeg zo'n logde tent! Lijkt me geweldig!
    Nu je weet wat je wel en niet moet doen als je een krokodil tegen komt, lijkt het ook niet erg als er 's morgens 1 op je terras zit.....
  3. Ankie:
    16 september 2013
    Wat leuk om jullie ervaringen te lezen. Jullie hebben in ieder geval al één dier op de foto die wij na zes keer Australië nog niet 'in the wild' hebben gezien: de Emu.
    Ga door met genieten: wij genieten graag met jullie mee.
  4. Willeke veldkamp:
    16 september 2013
    Wat een geweldige ervaringen . Zo te zien zitten jullie niet te niksen en maken jullie een hoop mee. Op naar de volgende belevenissen en verhalen.
  5. William Dogger:
    Hallo Arie en Linda,
    Leuk om de verhalen te lezen.
    Alleen je vond het zielig dat er een kangoeroe langs de kant lag maar aan de ander kant eet je de ander wel op.(was wel lekker hè) Ik hoorde van Helen dat je gestopt was met roken.(dus niet) Ga lekker verder genieten van jullie vakantie en ga wel weer werken .Groetjes William
  6. Tjerk van dijk:
    17 september 2013
    Hoi Arie en Linda, kunnen jullie Jannet ook nog toevoegen als meelezer? Dan hoef ik niet elke keer het bericht door te sturen. Mijn voornaam in het mailadres dus graag veranderen in Jannets voornaam :-). Veel plezier!
  7. Tjerk van dijk:
    17 september 2013
    zo te zien is het al erg genieten. en leuk dat we mee kunnen genieten. ook van het feit dat er veel mooie vogels zijn. helaas heb ik ze nog niet voorbij zien komen. dus is het wachten op één close-up van een bijzondere vogel...

enne... wist niet dat de aarde al wel tweehonderdduizend jaar bestond ;-)
  8. Linda & Arie op avontuur:
    17 september 2013
    @Tjerk: hebben niet zo'n grote toeter op de camera als jij hebt, maar doen ons best

enne.........we dachten dat een Emoe ook een vogel was........
  9. Tjerk van dijk:
    17 september 2013
    een emoe, ja, dat is waar, niet aan gedacht. maar die lopen hier in Nederland her en der ook rond... :-(
  10. Jannet van dijk:
    17 september 2013
    I like the fig tree! Mooie foto! Bijzonder blad voor een vijg.