G'Day Australië

13 september 2013 - Cairns, Australië

G' day Australië
(Australische groet)

Na de enorme drukte van Hong Kong is Australië een verademing. Het avontuur gaat nu echt beginnen. Er is hier rust, ruimte en kalmte.

Om half zeven in de ochtend landen we op het vliegveld in Cairns. We zien er waarschijnlijk erg verdacht uit want we worden twee keer nagesnuffeld door een drugshond,(wel een heel leuk hondje trouwens) maar gelukkig, we hebben niets bij ons wat niet mag, ook niet stiekem hagelslag, dus we mogen door.
Nadat we de auto hebben opgehaald gaan we Cairns bekijken. Een modern stadje met een leuke boulevard.  Ook nog even de was gedaan en zoals je op de foto kan zien was Arie hier erg druk mee.

De komende week gaan we met auto rond toeren in  tropical Queensland, sunshine state.

Onze eerste dag voert naar het kustplaatsje Mission Beach. Ruim 140 km. We starten om half negen. Lekker weertje, goede auto, en met veel zin.
Onder weg rijden we langs een Fig Tree (vijgenboom). Maar niet zo maar eentje, maar een van 48 meter hoog en 500 jaar oud. Hij is zo groot dat'ie de The Cathedral wordt genoemd.
Onderweg naar ons volgende doel gestopt om een (naar we hoopten) lekker bakje cafeïne  te nuttigen. Hierbij niet gerealiseerd dat koffie en thee voor de nazaten van Engelsen dezelfde kleur moeten hebben met als resultaat: superstrakke thee en een slap bakje .........:-(
In de middag aangekomen in een park (Paronella Park) dat is aangelegd door een verdwaalde Spanjaard begin vorige eeuw. In dit park veel planten, vleermuizen (waaronder de flying fox) en vervallen replica's van Spaans-romantische bouwwerkjes. (Zie ook http://www.paronellapark.com.au/highres )Hier heerlijk rondgewandeld nadat we als verloren gewaande familie waren verwelkomd. Deze hartelijkheid zijn we deze twee dagen in Aussie-land al veel tegengekomen: best wel geinig!

Laatste etappe naar Mission Beach was vlot gepiept. Dit kon haast niet anders omdat langs weggetjes die bij ons een landbouwstatus hebben heel vrolijk stond aangegeven dat 100 km/ uur geen probleem was!!! Aan deze bebording wijselijk maar geen gehoor gegeven. Onderweg ook waarschuwingsborden gezien voor overstekende cassowary's gezien, maar niet in het echt. Dit zijn vogels die lijken op een kruising tussen een emoe (lichaam en poten) en een kalkoen (kop met krop). Helaas Appelscha! Morgen weer een kans.
Hotel ligt onbeschrijfelijk mooi aan het strand van de Koraalzee. Vanaf ons terras loop je zo het strand op en de zee in. Hier nog foto's van Linda gemaakt terwijl ze de clip van  Vangellis (die met de hardloopwedstrijd langs een kustlijn!?) naspeelde. De dag afgesloten met een heerlijke duik in het zwembad. Morgen het binnenland in naar Unduru.

Aangezien we inmiddels op de 13e etage hebben overnacht, naar Australië zijn gevlogen op 9/ 11 en we vrijdag de 13e (op slappe koffie na) zonder kleerscheuren hebben beleefd, kan de rest van deze reis wat ons betref probleemloos verlopen.

Groetjes,
Arie en Linda

1. Wilfred:
    13 september 2013
    Ik neem aan dat jullie nog voor een echte australische auto gaan, namelijk een Holden: http://encarsglobe.com/data_images/gallery/01/holden-ute/holden-ute-04.jpg
  2. Irna hoiting:
    13 september 2013
    vanaf het hotelterras doorlopen naar het strand en zee. Dat is ultiem vakantie vieren. Veel plezier! Leuke verhalen.
  3. Willeke veldkamp:
    13 september 2013
    Arie wel erg druk met de was , hoop dat hij de druk aan kan.
    Jullie schrijven leuke verhalen.
  4. Ankie:
    13 september 2013
    Wat heerlijk dat jullie met schone kleren van Tropical Queensland gaan genieten! En ja, ik zei het al: 'aardige mensen'.
    Ik hoop echt dat jullie nog een Kasuaris zien. Er zijn maar zo'n 1200 exemplaren meer en het is toch wel een belevenis om er één te zien. Let vooral wat op de droge greppels naast de weg en inderdaad dan niet te hard rijden.
    Dus nu naar de Lavatubes? Dan krijgen jullie misschien al een beetje een 'outback-gevoel'. Veel plezier!
  5. Tjerk van dijk:
    13 september 2013
    super dat Australië nu al bevalt! en over dat bijgeloof zullen we het verder maar niet hebben ;-)
  6. Stephani:
    15 september 2013
    Hoi Linda,

Hier een berichtje vanuit het eindelijk zonnige Amerika! Wat is het toch bijzonder om op zulke afstanden met elkaar in contact te staan...
    Zo te lezen genieten jullie net zo als wij, alleen hadden wij op vrijdag de 13de een nat bed door lekkage in de camper :(

Nog heel veel plezier samen en na onze vakanties kletsen we bij.

Groetjes vanuit een warm Zion national park, Utah, USA.