Sydney in zicht......

19 oktober 2013 - Kangaroo Valley, Australië

Sydney in zicht.....
Woensdag de16e passeren we de grens van Victoria naar New South Wales. Onderweg bezoeken we de stad Eden waar we in de haven in het zonnetje fish en chips eten. We vervolgen onze tocht langs de South Coast.

We komen vroeg aan op een natuurcamping vlak aan een prachtig strand in het Mimosa Rocks NP. De camping bereiken we door 4 km over een stoffige zandweg te rijden.
Hier maken we een strandwandeling, het water is ijskoud, dus verder dan met de blote voetjes in het water gaan we niet. Prachtige golven onder een strakblauwe lucht. Vlak onder de kust zien we ook nog de walvissen zwemmen die langs een groot deel van de kust te zien zijn.

Op deze camping zijn op de bekende beerput na geen voorzieningen. (Poepen op een beerput....., we verleggen hier onze grenzen!!) 's Avonds maken we weer een kampvuurtje en zien een spectaculaire zonsondergang. Alleen kun je hier de zon niet in de zee zien zakken.....;-)
Op deze plek zijn veel kangoeroes, wat ook te merken is aan de grote hoeveelheden sh.... (eindigt op  it).  Ze lopen vlak langs onze motorhome. Af en toe komt er een kangoeroe bij het vuurtje kijken en gaat daar rustig zitten grazen.

We rijden verder door bossen en langs de kust, het is hier ontzettend mooi. The rainforest reikt tot aan het strand. We zien prachtige stranden met fenomenale uitzichten en maken mooie wandelingen.
We bezichtigen een mooi stadje met een historic centre: Tilba. Echt schattig, die oude huisjes van eind 19e eeuw (ca 1895). Een bakje koffie op een terrasje in de zon smaakt hier prima.
Bij Pebbly Beach en Depot Beach (waar we overnachtten) brengen we een middag door aan het strand. We zien hier weer de meest prachtige gekleurde vogels. Deze maken de meest maffe geluiden. Soms denken we dat er een auto of brand alarm afgaat of dat er een kruiwagen met een piepend wiel voor bij komt.
Ook zien we steeds kangoeroes, in alle soorten en maten. Ze zien er soms zo schattig uit dat we niet kunnen laten om ze te blijven fotograferen. De grote kangoeroes van twee meter vind ik niet zo schattig, hier loop ik een blokje voor om.
Verder volgt de weg langs de kust, de ene Beach is nog mooier dan de andere.

Bij Bendalong Beach vinden we een mooie plek om te picknicken.  Hier zien we vanaf het strand de Stingers (roggen) op een paar meter afstand voorbij zwemmen. Sportvissers staan hier hun vissen schoon te maken. De afval gaat terug in zee en daar komen dan weer de pelikanen, meeuwen en roggen op af. Echt heel gaaf om te zien.
Verder volgt de weg naar Jarvis Bay met onwaarschijnlijk witte stranden onder een strakblauwe lucht.

Na Jarvis Bay  slaan we de weg weer het binnenland in, langs Nowra en dan verder naar Kangeroo Valley waar we nu gaan overnachten. Een prachtige vallei met groene glooiende heuvels. Het lijkt wel of we in Teletubbies land terecht zijn gekomen achter elke boom verwacht je Lala te zien.;-))
We kamperen weer 'unpowered' , voor de Twentenaren onder ons: 'snoerloos'!!

Vandaag, zaterdag de19e gaan we richting de Blue Mountains. Waar we in Glenbrook
de familie gaan ontmoeten. Dit wordt een (her)nieuwde kennismaking waar we ontzettend veel zin in hebben.

Jullie hebben vast wel gelezen dat er veel bosbranden zijn bij  Sydney en wel in de
Blue Mountains. But don't worry, we laten ons goed op de hoogte brengen van de actuele situatie en nemen een route om de bosbranden heen. Bovendien hebben we een goed werkende rookmelder in de camper .......... (grapje)
Groetjes.

1. Irna:
    19 oktober 2013
    Die strakblauwe lucht, hoe mooi is dat! Hoe was de eerste keer ontdekken dat ze zon "de andere kant op gaat"?, bizar hè?
  2. Karen:
    19 oktober 2013
    ze zeggen dat ze in de buurt van Sydney een heeeeele grote bbq aan het opsteken zijn als welkom voor jullie
  3. Karen:
    19 oktober 2013
    uiteraard doen jullie onze familie de groeten