Epiloog

1 augustus 2018 - Vancouver, Canada

Zittend en wachtend op het vliegveld van Vancouver kunnen we terugkijken op ruim 3 weken waarin we heel veel gezien en gedaan hebben. Uiteenlopend van een villa met de familie op Vancouver Island met alle comfort tot aan overnachtingsplekken in de bush bush met niets anders dan een beerput om het hoognodige achter je te kunnen laten. Van plekken waar je niets anders hoorde dan het ruisen van de rivier naast de kampeerplek tot onderdompeling in het menselijk geweld van spoor- en snelwegen. Alles heeft zo z’n charme, ...... of niet.

Wist je dat:

- bijna iedereen hier een hond heeft;
- je door rood mag als je rechtsaf slaat, ook met de auto;
- Canadezen soms ergerlijk beleefd zijn in het verkeer: ze staan op grote afstand stil met de auto als ze al vermoeden dat je misschien over gaat steken;
- Canadezen hierdoor dus zonder op of om te kijken zomaar de weg kunnen oversteken;
- Canadezen supervriendelijke mensen zijn;
- we in de 2,5 week met de camper ca. 2.100 km hebben afgelegd;
- de duurste camping ca. 60 dollar, en de goedkoopste 12 dollar kostte (en dit was nog niet eens de slechtste!)
- dat Arie na 48 uur de baard te hebben laten staan deze toch maar weer heeft afgeschoren;
- we temperaturen van 4 graden ‘s nachts tot 36 graden overdag hebben gehad;
- we maar 1 dag regen hebben gehad en onderweg 1x hagel;
- we met de camper 15 campgrounds hebben aangedaan;
- we 3x een beer hebben gezien ( helaas geen foto van kunnen maken);
- we honderden grond- eekhoorns hebben gezien ( hiervan te veel foto’s);
- we verder herten, een das, een Elk (Wapiti hert) en meer klein gespuis hebben gezien;

Uiteraard zijn dar natuurlijk ook de enorme bergformaties, bossen, sneeuwvelden, de prachtige meren en de fantastische vergezichten die een onuitwisbare indruk op ons hebben gemaakt.

Het is dus jammer dat we weer naar huis moeten, maar dit neemt niemand ons meer af. Wat in onze blogs van deze reis niet genoemd is, is of niet gebeurd, of ........ we zijn het gewoon vergeten.

Omdat we nu onderhand door alle superlatieven heen zijn sluiten we deze serie nu af.

🇨🇦🇨🇦🇨🇦

TOT DE VOLGENDE BLOGSERIE!!!!

1. Ankie:
    1 augustus 2018
    Arie en Linda,
    Jullie hebben inderdaad een prachtige reist gemaakt en veel mooie foto's gedeeld.
    Hierdoor krijg ik erg veel zin om ook weer eens naar Canada te gaan.
    Wie weet: volgend jaar misschien...
  2. Tjerk:
    2 augustus 2018
    was erg leuk jullie vakantie daar zo wat mee te maken!