Het einde is in zicht

31 juli 2018 - Hope, Canada

Het begint nu een beetje door te dringen dat we een eind moeten gaan breien aan deze geweldige rondreis. Deze zondag reizen we door richting Hope, de op een na laatste overnachting locatie. Voordat we vertrokken uit Kelowna-Westbank eerst nog even langs het politiebureau om een parking-ticket te betalen van 40 dollar. Deze prent gisteren bij het Info Office opgelopen. Bij de Canadian Mountain-police aangekomen bleken ze in het weekend gesloten te zijn. Wat nu! Vrij snel besloten nog even bij de Touristinfo er tegenover naar binnen te gaan om heel vriendelijk te vragen of zij dit de maandag voor ons wilden afhandelen. Ze putte zich tot bijna in het idiote uit in verontschuldigingen dat wij deze bekeuring hadden gekregen en wilde ons graag helpen. Daarom haar de ticket en het geld gegeven en zij zou het verder regelen. Geen moment van twijfel bij ons dat dit helemaal goed komt!!

Het hele eind langs en tot voorbij het Okanagan Lake is ook een wijngebied, dus we dachten nog wat te kunnen scoren. Dus niet😢! De wine-cellars gingen pas om 11.00 uur open op zondag dus zouden we meer dan een uur moeten wachten. Daarom onderweg in een tank-shop een flesje locale wijn gekocht. Weten nog niet hoe die smaakt. Misschien vanavond, of anders mee naar Zwolle.

De route die we nemen is wat langer dan de kortste weg die de Tom Tom aangeeft, maar wel veel mooier. Van Pentincton binnendoor langs Princeton naar Manning Provincial Park is een prachtige bochtige route met veel stijgers en afdalingen. We rijden hier door een streek waar wijn wordt gemaakt en met heel veel fruit boomgaarden. Natuurlijk stoppen we bij 1 van de fruithallen naast de weg om heerlijk vers fruit te kopen.

Onderweg zien we de rook van de bushfires die hier al zijn. Ook hier is het extreem warm en droog. Rond 13.00 uur kwamen we aan bij BC Hampton Campground, zo’n 70 km ten oosten van Hope . Nog niet eens voor 30 % bezet, alles nagelnieuw en alle keus tussen schaduw- en zon plekken met veel privacy. Blijkt nu dat Willeke en Bert hier ca. 4 weken voor ons ook waren gestopt!

Het is erg warm, dus na installatie iets doorgereden en heerlijk gezwommen en rondgehangen in en bij het Lightning Lake onder het genot van een cornetto ijsje en het zicht op een heuse  Ground-squirrel plaag. Tientallen beestjes en een veelvoud van holen in de grond. Door de locatie waren ze heel tam en aten ze uit de handen van mensen. Helaas weinig natuurlijks meer aan.

In Hope stoppen we voor het bezichtigen van de houtsculpturen van plaatselijke kunstenaars die in een route door het dorp staan. Natuurlijk drinken we hier ook koffie en raken aan de praat met een aardige dame wiens schoonouders Nederlandse immigranten waren. Leuk mens, tijdje mee geklets. Even buiten Hope doen we nog een korte wandeling door de Othello tunnels. Kort omdat het inmiddels alweer 34 graden is. Leuke wandeling over een oud treinspoor waarvan de tunnels nog in tact zijn. Tussen de tunnels in weer overweldigend mooi natuurschoon.

We picknicken aan een meer dicht bij Hope. Dan gaan we verder met de laatste twee uurtjes in de camper naar Vancouver.

We hebben een camping besproken op 20 minuten rijden van de camper verhuurder. Daar aangekomen treffen we weer een typical private camping. Wat een verschil met de boscampings die we hebben gehad. Hier ben je dan wel van alle gemakken voorzien maar je staat kont aan kont met je buren. En veel lawaai van de snelweg en trein. De trein komt op 50 meter van onze camper voorbij en zoals we al eerder schreven zijn deze heeel erg lang dus ook niet zo maar voorbij.

De avond gaan we uit eten om onze vakantie af te sluiten. We komen terecht bij een giga groot restaurant waar we een kwartiertje op onze tafel moeten wachten. Het eten is voortreffelijk. We eten hier de beste steak ooit. Nadat we uitgebuikt zijn moet het toch echt gebeuren. Rugzakken inpakken en de camper leeg maken, morgen moeten we de camper rond 10:00 u inleveren. Woensdag rond 12.00 landen we op Schiphol

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tjerk:
    31 juli 2018
    Goeie reis en behouden aankomst. Wij hopen er morgenavond weer te zijn.