Revelstoke en Kelowna

30 juli 2018 - Kelowna, Canada

De reis naar het park Revelstoke verloopt voorspoedig, ongeveer een uur rijden. Onderweg boodschappen gedaan, brandstof en propaangas getankt. Het plaatsje Revelstoke was leuk om even door heen te lopen en koffie te drinken. Na informatie te hebben ingewonnen bij de touristinfo vonden er een hele mooie camping aan het meer Revelstoke.  Helaas was de camping vol maar konden we wel op de overflow plek staan. Prima plek. Het meer is prachtig. We zitten lekker op het strandje de andere dagjesmensen te bekijken. Het is hier net zoiets als in Zwolle de Wythemerplas.

Alleen is het water steen en steen koud zodat we niet verder gaan dan pootje baden. De volgende dag gaat de reis verder naar Kelowna. Het einde van de vakantie komt in zicht dus we moeten richting Vancouver gaan rijden. Op aanraden van twee Belgische meiden vinden we een camping in de bossen bij Mc Culloch. Ook weer prachtig gelegen aan een meer en alleen bereikbaar via een gravelroad. Dit meer was een stuk minder koud en was dus ‘swimmable’. Dit hebben we dus gedaan. Voor heel zuid-British Columbia geld een (fire-ban) stookverbod, dus een campfire 🔥zit er dus de rest van de vakantie helaas niet meer in (jammer voor Arie die de slag al goed te pakken had). Hierdoor ook minder aantrekkelijk om ‘s avonds lang buiten te zitten, maar toch is het al snel 22.30 uur voordat we aanstalten maken het bed weer in elkaar te zetten. Een dagelijks ritueel dat meestal door Linda wordt uitgevoerd.

De volgende ochtend besloten hier toch geen 2e nacht te blijven. Dit omdat het dit weekend redelijk druk was geworden met groepen redelijk rumoerige Canadezen en omdat we hier toch wel ver van verdere activiteiten vandaan zitten. Daarom toch maar dichter bij Kelowna gaan zitten waar we uiteindelijk bij het Info Centre een camping voor de komende nacht aan de Westoever van het Okanagan Lake konden vastleggen.

Voordat we hier heen gingen hebben we de hele zaterdagmiddag op- in- en aan het meer rondgebracht. Het deel op het meer bestond uit een uurtje kanoën met een tweepersoons  cano waar je meer op-dan in zit. Linda zat voorop en kreeg door de behoorlijke golfslag een paar keer de volle laag en was daar mee snel door(weekt) wat overigens niet erg is bij een temperatuur van meer dan 30 graden. Na dat uurtje een klein eindje verder een mooie plek direct aan het water gevonden, waar we nog heerlijk gezwommen hebben. Een heerlijk relaxed vakantiegevoel zo te zitten met alles wat je nodig hebt bij de hand in de camper.

Tegen het eind van de middag de camping opgezocht. Dit nadat we voor de zekerheid bij de Tourist Office onze laatste overnachtingsplaats in Canada bij Vancouver vast hebben laten leggen. De camping viel, zeker na verschillende keren op diverse bos campings te hebben gestaan, een beetje tegen. Allemaal vrij dicht op elkaar en erg rommelig. Ook was er een groep jongelui die daar een aantal nachten was vanwege een muziek festival in Kelowna. Best een leuke groep die het leuk vond met ons te kletsen. We hebben iemand van hen ook onze veiligheidsspeld uit de verbandtrommel geleend. Had ze nodig voor de tent zei ze..... vlak daarna liep ze rond in keurige kleding. Zal daar wel voor bedoeld zijn geweest😏!

Na een wit wijntje bij een aantal brandende waxine lichtjes weer op bed gegaan. Dekens hadden we bij een avondtemperatuur van dik boven de 25 graden niet nodig, net als in Nederland momenteel. Alleen is hier de lucht veel droger. Morgen gaan we richting Manning park.

1. Ankie:
    30 juli 2018
    Aahhh, daar hebben we een chipmunk! Was het Knabbel of Babbel?
    Een hele goede terugreis gewenst en bedankt voor de mooie foto's en verhalen.
    Groetjes uit tropisch Appelscha!