Verjaardag cadeau

19 september 2013 - Port Douglas, Australië

Wat kan een mens zich nog als mooier cadeau wensen dan op je verjaardag te snorkelen op het Great Barrier  Reef in Australië! Het grootste rif ter wereld. Het was een bijzondere verjaardag.

Maar eerst het vertrek vanuit de Lodge. We worden 's ochtends vroeg gewekt door een concert van vogelgezang.
We vertrekken op tijd want dit wordt een reisdag. We zetten koers naar de badplaats Port Douglas. Onderweg rijden we door oneindige rietvelden en  door bananenplantages. Het is tenslotte een tropisch gedeelte van Australië. Onderweg maken we nog een wandeling door het  tropisch regenwoud in Nationaal Park de Baron Falls. Zoals de naam het al suggereert, hier dus een prachtige waterval.
Onderweg stoppen we nog in het toeristische plaatsje Kurunda waar we de allebei een broodnodige hoed voor de zon aanschaffen. Immers het warmste deel van de reis komt nog.....
Het hotel in Port Douglas is prachtig, de stranden hier zijn zo weggelopen uit de Bounty reclames!

De volgende dag, mijn verjaardag dus, hebben we een snorkel/duiktrip geboekt. Arie gaat duiken, ik ga snorkelen.
We gaan op drie verschillende plaatsen duiken en snorkelen. En mooi dat het hier down under water is!!!
Drie keer een uur in het water gelegen tussen de guppies. Prachtige mooie vissen gezien in  roze, geel, gestipt, echt: je gelooft je ogen niet. Ook het koraal is schitterend en heeft prachtige kleuren.
Arie duikt na een beetje oefenen naar 9 en 12 meter diepte, ik heb het bij snorkelen gelaten, want alleen bij  het idee van duiken schiet ik al in de paniek.
Ook zien we nog twee keer een haai(tje). De gids was nog enthousiaster dan wij; "look, look a shark. How cool is that, you saw a shark"
Na drie uur snorkelen dus als een gerimpeld oud vrouwtje uit het water gekomen. (En hier geen grapjes over mijn leeftijd!)
Moe maar voldaan de dag afgesloten met een lekker etentje en wijntje.

Vandaag maken we een tour naar Cape Tribulation in Daintree n.p. helemaal in het noorden. Hier kwam Thomas Cook, de ontdekkingsreiziger aan land. We maken hier prachtige wandelingen door het tropisch regenwoud dat strekt tot aan het strand. Magnifiek!
En dan als klap op de vuurpijl zien we ook nog de  Cassowary met drie jonkies. Een prachtige vogel die wel twee meter hoog kan worden. Ik vind dat 'ie een beetje lijkt op Pino uit Sesamstraat maar dat is Arie het (deze keer) niet met mij eens.

Onze tour door Tropical  North Queensland zit er bijna op. Morgen gaan we een dagje luieren op het strand en bij het zwembad. Morgenavond vliegen we in twee en een half uur naar Darwin om daar de camper op te pikken.
Bye bye, tot de volgende blog.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willeke veldkamp:
    19 september 2013
    nou nou houd niet op daar wat prachtig allemaal ,als je thuis komt heb je nog 3 weken nodig om het allemaal te verwerken :) veel plezier .
  2. Ankie:
    Arie en Linda,
    Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Linda. En wat weer een leuk verhaal! Is het weer goed? Cape Tribulation is paradijselijk als de zon schijnt. En hoe bijzonder is dat: een Kasuaris met drie jongen! Echt TOP dat jullie dat gezien hebben. Het is de vader die de kinderen groot brengt.
    Prachtige foto ook van die gekleurde vis!
    Benieuwd naar 'the next chapter'.
  3. Irna:
    Hoi,

Linda, gefeliciteerd!!
    Wat zien jullie mooie dingen en wat maak je wat mee!
    Er zijn echt niet veel mensen die een haai zien tijdens hun zomervakantie!
    Veel plezier!
    Op naar de camper!!
    Groet, Irna
  4. Jessica:
    20 september 2013
    Hallo Linda (en Arie)

Wat een super verjaardagscadeau, lijkt me prachtig. Linda, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en deze verjaardag zal je zeker blijven herinneren! Nog een fijne reis verder, geniet ervan maar ook je blog maak ik op dat dat wel goed komt.

Groeten,
    Jessica
  5. Jaco & Hennie:
    22 september 2013
    Hoi Linda en Arie,

Linda nog van harte gefeliciteerd, wat beleven jullie wat zeg, mooie blog en nog een hele goede en veilige reis toegewenst.

gr.J&H
  6. Gradie:
    23 september 2013
    Linda alsnog gefeliciteerd. Wat een geweldige belevenissen. Tjonge wat zul je hier nog lang van nagenieten. Prachtig.