Het camping gevoel

29 september 2013 - Katherine, Australië

Het camping gevoel.
Een avond uit het leven van een kampeerder:

Tegen 17.00 zorgen we ervoor dat we een camping hebben gevonden. 's Avonds in het donker rijden is te gevaarlijk vanwege dieren op de weg. Het is om 18.30 donker.
Dan gaan we ons als ervaren kampeerders vlot installeren. We zoeken een mooi plekje om te gaan staan. Stroom aansluiten, gas aansluiten, en kampeerstoelen en tafel klaar zetten. We nemen een duik in het zwembad en als die er niet is dan drinken we thee bij de camper. Ondertussen zien we de camping volstromen met alle maten campers die een plek voorde nacht zoeken.
Op de campings is alles wat we nodig hebben beschikbaar. Toiletten met wc papier, zodat je niet met een rolletje onder je arm over de camping hoeft te lopen;-) douches, wasmachines, kampkeukens, bbq's, allemaal keurig schoon.
Onze eigen wc en douche in de camper gebruiken we alleen in noodgevallen.

Rond zes uur beginnen we met het eten klaar te maken. Binnen hebben we drie gaspitten, buiten hebben we een uitschuifbaar gasstelletje/ bbq met twee gaspitten. We koken buiten en prutsen wat  in het donker om een maaltje te maken.
Rond etenstijd is de temperatuur gezakt naar 28 graden......pffff, lekker koel.

Daarna zetten we koffie met een percolator. Voor de jongeren onder ons die niet weten wat een percolator is: even Googelen.
Een afwasmachine is er niet dus wassen we met de hand af. (Hoe moest dit ook alweer?). Dit doen we meestal ook in de camping keuken.
We overnachten echt in de bush, horen om ons heen beesten door de bosjes ritselen, er zijn geluiden van vogels en vleermuizen. In de toiletgebouwen zien we kikkers en hagedissen. Je moet hier na het toiletgebruik ook de deksel van de bril dichtdoen, de reden hiervoor laat zich raden....

Vanaf negen uur worden vele campers en tenten al donker, iedereen gaat vroeg naar bed, behalve....... De avonden zijn prachtig, we zitten onder een schitterende sterrenhemel kletsen wat over ditjes en (soms) serieuze datjes zoals het feit dat het water in de wastafel op dit halfrond van de aarde de andere kant op kolkt, en lezen een boek of schrijven een blog. Rond half elf knutselen we ons bed in elkaar en kruipen ook onze camper in.
Welterusten!

1. Irna:
    29 september 2013
    Weet je wat ook de andere kant op gaat? De zon! Dat vond ik de meest grappige ervaring toen we op het andere halfrond waren!
    Veel plezier! Hier in Nederland geen klotsende oksels maar wel een paar dagen volop zon ( van links naar rechts...)
  2. Ankie:
    Hallo Linda en Arie,
    Inderdaad prachtige avonden: heerlijk hé?
    Wat dapper dat jullie iedere avond het bed in elkaar knutselen! En 's morgens knutsel je dat weer uit elkaar? Dan zijn wij wel een stelletje luilakken geweest: we lieten het bed liggen (we maakten het wel keurig op hoor). Het leven speelde zich toch buiten af... En bij slecht weer gingen we op het bed naar een dvd'tje kijken.
    Shame on us!!
  3. Stephani:
    Hoi Linda,

Beetje laat, maar nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Inmiddels ben ik weer terug in het koude Nederland en ben ik jullie blogs aan het bijlezen. Wow, wat hebben jullie al veel gezien en gedaan..... ben erg benieuwd naar alle foto's. De verhalen maken ons hier erg enthousiast :) Het reizigersvirus is zoals jullie ook weten erg besmettelijk, haha.
    Blijf genieten en doe voorzichtig!
    Groetjes Stephani
  4. William Dogger:
    Hallo allemaal,
    Arie elke keer als ik jullie verhalen lees krijgen wij ook trek.
    Dus ook maar de stoute schoenen aangetrokken en ook maar een reis geboekt.
    Nee deze keer niet naar azie maar naar kaapverdie ( Afrika) lekker genieten.
    Julie reisverhalen zijn leuk om te volgen maar het maakt wel hongerige.
    Blijf jullie volgen groetjes William
  5. Gradie:
    29 september 2013
    Tjee dat klinkt super de super. Wel heel anders dan kamperen op de Veluwe :-)