Dagje zee bij Sooke

13 juli 2018 - Sooke, Canada

Een dag met volop zon, zee en strand.

Deze dag (woensdag 11-7) na uitvoerig familieberaad met z’n allen naar de kust aan de zuid-westzijde van het eiland gereden. Het was even zoeken naar een strandje/ kiezelstrook maar uiteindelijk net voorbij het plaatsje Sooke een mooie plek gevonden. De meesten van ons deden dappere pogingen om door te komen in het ijskoude water. Na een tijdje zonnen en wandelen langs de zee zijn we met een deel van de groep een eindje terug gereden om te gaan kajakken. Willeke en Bert namen een twee persoons kajak, Arie een een persoons en Karen en Linda offerden zich op om op de spullen te passen.

Terwijl de sportievelingen aan het kajakken waren kwamen er in het vissershaventje de vissersboten binnen. Bij een aanrecht op de steiger werden de mega grote zalmen direct schoon gemaakt. Het afval en de koppen gingen terug het water in. En dat wisten de zeeehonden ook! Op het moment dat ze voetstappen hoorden op de steiger kwamen ze met z’n allen aangestoven om de lekkernijen op te eten, waarna ze met een volle buik dartelend nog een paar rondjes zwemmen. Heel leuk om te zien. Een aantal van deze zeehonden werden even later ook door onze kayakkers betrapt op het uitbuiken op een zonnige rots in de zeearm van Sooke.

‘s Avonds heerlijk gegeten van een barbecue, door neef Robert klaargemaakt met steaks en wilde zalm