De Australische zuidkust tot aan New South Wales

16 oktober 2013 - Mallacoota, Australië

De Australische zuidkust tot aan New South Wales

We zijn aangekomen in Mallacoota, een heel mooi plekje aan de kust een stuk naar het Oosten. In Victoria was het ons te koud en te nat, dus zijn we een eind richting Sydney gaan rijden naar het goede weer. Van Mallacoota naar Sydney is nog ongeveer 600 km.

In het NP Wilsons Promontery maakten we een fikse wandeling. Dit park vinden de Australiërs een van de mooiste parken. En inderdaad, er zijn hier prachtige bossen en mooie stranden. We rijden eerst naar Tidal River, het plaatsje in dit park. Onderweg zien we veel kangoeroes en emu's. Het is hier dan ook rustig rijden geblazen. Helaas zien we ook dode beesten.
We wandelen langs de kronkelende  rivier richting de zee en we klimmen langs een bospad en over de rotsen omhoog voor mooie uitzichtpunten. Dit geklauter wordt ruimschoots beloond. Onderweg zien we zien veel prachtige bloemen en vogels. Een bijzondere plant valt op: de Kangeroe tail, die z'n naam dankt aan de vorm en kleur van de uitgebloeide bloem- aar. Arie peinst er niet over in Australië een nieuwe carrière te beginnen in het groen: moet 'ie helemaal opnieuw beginnen aan z'n plantenkennis!!

Na de Wilsons gaan we een eind rijden, het is hier namelijk regenachtig en de temperatuur houdt niet over. Lange broek en een trui is niet echt de bedoeling van een zomervakantie ;-) We besluiten dus niet hier te overnachten maar verder te reizen.

Onderweg rijden we uren door prachtige groene heuvels, eindeloze bossen en blauwe meren. We zien heel veel schapen (inclusief de onvermijdelijke lamb- chops) en koeien.
Langs de weg zien we ook nog een wombat, deze wil zich helaas niet laten fotograferen en schiet de bosjes weer in.
We zien veel minder  toeristen als in The Nothern en al helemaal geen Nederlandse.
Onderweg vinden we mooie plekjes om te picknicken en leuke stadjes om even door heen te lopen. In de winkels liggen al volop kerstspullen, voor ons heel vreemd met deze temperaturen.

Gaandeweg wordt de temperatuur steeds beter en kunnen we alweer op een terrasje in de zon zitten.
We overnachten in het natuurpark Croajingolong in het plaatsje Mallacoota. Vlak aan de kust. Hier zien we een heleboel pelikanen bij de 'Wharf'. Dit is de aanlegplaats en kade voor kleine bootjes in dit plaatsje. Na even te staan kijken kwamen we er achter dat dit voor die beesten een strategisch plekje is, omdat hier met enige regelmaat ook de door sportvissers gevangen vis wordt schoongemaakt. Ik wist niet dat die beesten zo groot waren. Van deze giganten uiteraard verschillende foto's gemaakt. De "foto teller" is inmiddels de 1.000 al ruimschoots gepasseerd. Voor ons doen giga veel!!

We sluiten deze dag af met een voor ons bekend en beproefd recept: bordje pasta met pesto en garnalen met uitzicht op zee (We eten niet alleen maar aardappels........ ;-) ). Geweldig in combinatie met de ondergaande zon.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Irna:
    16 oktober 2013
    Het lijkt wel 1 grote dierentuin! Heel bijzonder!
  2. Ankie:
    G'day Arie en Linda,
    Voor ons weer een feest der herkenning! Hebben jullie de mooie muurschilderingen op de gebouwtjes op de werf van Mallacoota ook gezien?
    Misschien zien jullie nog walvissen voor de kust: het is er de tijd voor!
    Bij Eden is een whalewatch.
    Tot the next chapter!
  3. Tjerk van dijk:
    16 oktober 2013
    erg mooie verhalen van erg mooie reizen. leuk om zo op afstand te volgen. tot de volgende!
  4. Jannet van dijk:
    18 oktober 2013