de camper

17 juli 2018 - Whistler, Canada

Onze reis in de camper is begonnen. Eerst nog wat onwennig en onhandig maar het avontuur is begonnen.

De overtocht naar Vancouver is prachtig. We overnachten voor de laatste keer in een hotel en we gaan weer heerlijk sushi eten. Zaterdag is het zover. Omdat we pas vanmiddag de camper kunnen ophalen huren we nog fietsen en gaan door het Stanley Park fietsen. Een prachtig stadspark aan de zee. Ook hier mooie bomen, bloemen en totempalen. Rekening houdend met fietsers die minder behendig zijn (veel Chinezen, Japanners en nog veel meer nationaliteiten) hebben we de hele route rondom het park gefietst langs de kustlijn met steeds wisselende uitzichten. Het laatste stukje binnendoor gefietst door de bossen.Terug bij het hotel een broodje en een giga bak koffie gescoord bij een 7-Eleven supermarkt waarna we zijn doorgereisd naar het pick-up punt voor de camper.De afhandeling duurde een eeuwigheid met van verschillende medewerkers tegenstrijdige instructies. Uiteindelijk konden we pas om 17.30 uur de weg op terwijl we nog de eerste inkopen moesten doen en ca. 140 km moesten rijden naar onze eerste, gelukkig gereserveerde camping. Nog maar net op de snelweg kwamen we tot de ontdekking dat we niet de gereserveerde stoeltjes hadden meegekregen. Lossen we later wel weer op. De route was mooi, deze gaat over de sea to sky Highway, een onderdeel van de roemruchte Route 99. Onderweg gestopt in Squamisch waar we gezien het late tijdstip een broodje varkensvlees met frites en salade naar binnen hebben gewerkt. Wat was dat lekker na zo’n dag! Linda afgezet bij de supermarkt, Arie de auto volgetankt, en bij de drankenwinkel wat wijn en bier gehaald. Ze hadden Grolsch en deze was zelfs goedkoper dan Heineken! Maakt deze dag toch wel weer goed. Om bijna 21.30 kwamen we pas aan op de camping. Snel in het schemerlicht alles aangekoppeld om vervolgens onderuit te gaan hangen met een glaasje en een boel herinneringen aan onze eerste week in Canada met het camperavontuur voor de boeg.

1. Tjerk:
    17 juli 2018
    Leuk avontuur met die camper! Wordt vast super. Maar beloof me één ding: voortaan niet aan de Grolsch, ook niet aan de Heineken, maar aan lokale soorten. Voor dat andere bocht kun je net zo goed thuisblijven. 😜
  2. Linda & Arie op avontuur:
    17 juli 2018
    @Tjerk: Dat laat ik over aan mensen die van speciale biertjes houden. Hebben ook nog wijn, ouzo en heel veel water😜
  3. Karen:
    19 juli 2018
    Vandaag ook stanley island by foot. Marvellous island.
  4. Karen:
    19 juli 2018
    Tjerk helemaal eens de locale biertjes zijn erg lekker