Schwarzwald teil eins:

11 september 2020 - Alpirsbach, Duitsland

10 september

De volgende dag rijden we om half negen eerst naar de Sparkasse voor contact geld want dat gedoe met betalen in restaurants willen we niet weer. Verder rijden we over de ‘500’ (De Schwarzwaldhochstrasse) naar het zuiden. De bergen worden steeds hoger, we kronkelen langzaam maar zeker verder. Onderweg een sanitaire stop ‘misbruikt’ door een flinke bak koffie en een heerlijke heidelbeerentorte te bestellen. Je leest het goed: geen Schwartswalder Kirsch! Die hadden ze niet😒!! Overigens hadden we maar 1punt besteld. Hier serveren ze namelijk zulke  enorme stukken dat je aan een halve genoeg hebt. En zo  kunnen we er vaker één nemen.

We stappen uit voor een wandeling naar een waterval bij het plaatsje Allerheiligen. De start is bij ruïnes van een oud klooster. Hierlangs gaat een mooi pad via ontelbare trapjes naar een serie watervalletjes achter elkaar met een totaal verval van 100 meter. Wat een prachtige natuur. We genieten.

Waar we minder van genieten is de terugtocht want die gaat dezelfde 100 meter weer omhoog en via dezelfde trappetjes. Dit kost enige zweetdruppels. Weer terug puffen we uit op een toeristisch pleintje. De temperatuur was inmiddels aardig opgelopen.

Verder gaat de reis naar naar Oppenau waar we lunchten op een parkeerplaats. Hier besluiten dat we er niet zo’n hele lange dag van gaan maken en op tijd naar een camping plek gaan zoeken. Daarom in 1 keer doorgereden naar Freudenstadt. Het was het plan daar vlak onder te overnachten bij een biologische zuivel winkel, maar dat bleek daar niet meer mogelijk. 15 km verderop een kleine camping gevonden waar we een mooi plekje konden bemachtigen aan een beek/ rivier.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rolf en Jenny:
    11 september 2020
    Wat genieten jullie ervan😇😇
  2. Ankie:
    12 september 2020
    Hoi Arie en Linda,
    Wat een leuke camper! En wat zitten jullie al in een mooie omgeving.
    De calorieën van het halve stuk heidelbeerentorte per persoon is dus grotendeels verbrand op de terugweg van de wandeling?!
    Op naar het volgende hoofdstuk!