We zijn gestart

11 september 2020 - Baden-Baden, Duitsland

De reis gaat via Nijmegen, Venlo, Bonn, Koblenz, naar de plaats Baden Baden in het Zwarte Woud. Het Zwarte Woud is een prachtig dicht bebost gebied en middelgebergte. Meer bos en hogere bergen dan wat we tot nu toe van Duitsland (met name het Eifelgebied) gezien hebben.

Klokslag half negen vertrekken we uit Zwolle. We zijn de straat nog niet uit of het eerste kastdeurtje schuift open (het is een hele kunst om voor vertrek echt alles vast te zetten en alle deurtjes en laadjes goed dicht te doen). Enfin: dit was dan meteen de manier om in vakantiestemming te komen omdat dit ons ook vaak overkwam tijdens andere campervakanties.

Verder gaat de reis voorspoedig. Halverwege de dag lunchen we naast de wagen op een parkeerplek langs de snelweg. De Duitse parkeerplaatsen blijken hier buitengewoon smerig te zijn en smerig te ruiken zodat we maar weer snel verder trekken. Rond vier uur vonden we een overnachtingsplek bij het plaatsje Geroldsau op 200 meter vanaf de Waldgaststätte Bütthof. Hier maken we nog een mooie wandeling in het bos naar een watervalletje: Geroldsauer Wasserfall. Mooi!  We eten forel in de gaststätte. Het afrekenen wordt nog een avontuur omdat pinnen hier toch nog niet de gewoonte is. Eindelijk lukt het door online het bedrag over te maken.

De parkeerplaats loopt helemaal leeg in de loop van de avond en we staan nog met twee camperaars. We gaan vroeg naar bed want het was toch een vermoeiende reisdag. Tegen vier in de ochtend wil Arie naar buiten maar vergeet dat er alarm op de wagen zit. Ik ben klaar wakker en de buren ook........

1. Tjerk:
    11 september 2020
    Leuk om zo weer een beetje mee te reizen en beleven. Goede reis verder!