Wakker worden naast de vogeltjes markt en nog een platte band.

17 oktober 2023 - Balmain, Australië

De volgende ochtend worden we vroeg gewekt door stemmen en kraaiende hanen, blijken we naast een pluimvee en farmersmarkt te staan. Het is zaterdag dus dit is het uitje van de week voor de hele omgeving. Maar eerst een stukje terug naar gisteren.

In de vroege ochtend nog een keer naar de waterval gelopen om nog een paar plaatjes te schieten in het ochtendlicht. Nog mooier dan de dag er voor! Na een cafeïneshot in het dorp een stop gemaakt bij het Dorrigo National Park waar we een wandeling in het bos maken over een goed beloopbaar asfaltpad. We rijden verder over een hele mooie maar enorm slingerende weg. We moeten regelmatig stoppen in verband met herstelwerkzaamheden van vallende rotsen en aardverschuivingen. Hier in New South Wales zijn ze op veel plekken druk met herstel van  wegen.

Arie vermaakte zich prima achter het stuur en na helemaal uitgeslingerd te zijn belanden we uiteindelijk in Bellingen, zo’n 125 km van Port Macquarie. Dit blijkt zo’n leuke dorpje dat we besluiten  hier een stekje te zoeken voor de nacht. Dit lukt op een terrein dat ze showground noemen. We komen in meerdere dorpen een “showground ” tegen. Hierop worden vaak sporten en festiviteiten voor de dorpsgemeenschap georganiseerd en er kan gekampeerd worden. Nog wat gewinkeld in dit dorp en ‘s avonds fish en chips gegeten. De volgende ochtend blijkt dus dat deze showground vandaag gebruikt wordt voor een pluimvee- en boerenmarkt en dat was heel raar wakker worden.

Rond de koffie op zaterdagochtend komen we aan bij Florence en David waar we enthousiast onthaald worden. Wat fijn om elkaar weer te zien. Onderweg doen we nog wat lucht in de achterband omdat deze zacht is. En geloof het of niet, de volgende dag is de achterband weer helemaal plat. Gelukkig zitten we in de stad met op 10 minuten rijden een tyre centre en nadat we met de compressor van de buren de achterband hebben opgepompt rijdt Arie naar het tyre centre voor reparatie. Vervanging was deze keer niet aan de orde: prop er in en klaar!!

Florence en David hebben ons drie dagen flink verwend met een fijn bed een fijne douche en heerlijk eten. We hebben weer heel wat afgekletst. Port Macquarie is een erg leuke badplaats. In deze drie dagen veel gewandeld langs verschillende beaches, vuurtoren en langs de ook rotsige kustlijn met mooie uitzichtpunten.

Omdat we tot nog toe nog steeds geen koala’s hebben gezien bezoeken we het koala hospital waar dieren die ziek zijn geworden door een aanrijding of door bosbranden weer opgelapt worden. Toch wel erg leuk deze beestjes met een heel hoog knuffelgehalte van zo dichtbij te zien. De laatste middag zwemmen we met Florence in de zee en vermaken ons prima met een bodyboard/ boogie board. Voor het eerst dat we dit deden en met wisselend succes, van een mooie surf-actie tot vlot kopje onder. Geweldig leuk om te doen.

Dinsdagochtend vertrekken we weer met fris gewassen kleding voor de laatste etappe van deze reis die eindigt in Sydney na afscheid te hebben genomen van Florence en David. Wie weet tot een volgende keer somewhere.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Roslyn and Arthur:
    17 oktober 2023
    There are showgrounds in most country towns and villages and country cities in Australia. There is an agricultural annual show as well as other activities such as weekend markets, as you found out 😂
  2. Johannes/Brigit Dopmeijer:
    17 oktober 2023
    Mooi reisverhalen!
    Op naar t laatste deel van jullie reis, zijn gelukkig nog een aantal weken 😀🙌
  3. Florence and David:
    18 oktober 2023
    It was lovely to have you visit us and we had fun showing you around the area. Enjoy the last part of your amazing Aussie adventure! And- no more flat tyre stories please! 🙏