Storm en natte voeten

13 september 2023 - Lake Argyle, Australië

Verder gaat de reis naar Lake Argyle, een heel groot stuwmeer. Vroeger een landbouw gebied en nu gebruikt als water reservoir voor drogere tijden stroom afwaarts. Echt aangelegd door iemand met visie.

We zijn de grens met NT en WA gepasseerd. Ook hier weer geen fruit en groente over de regio grens mee nemen. En anderhalf uur tijdverschil.

We doen een hele mooie cruise op het water. We zien ergens op flinke afstand aan de kant een zoetwater krokodil, maar deze laat zich niet bekijken en glijd weer het water in. Verder veel vogels, we zien een heuse Jabiru. Op een eilandje een paar kleine Rock Walibi’s die al precies weten wanneer de boot komt want dan krijgen ze wat te eten. Lollige beestjes. Verder gaan we het meer op, het is prachtig blauw en door de wind heerlijk koel. Voor de lunch krijgen we de  gelegenheid om een frisse duik te nemen in het heldere water. We vragen toch voor de zekerheid nog maar eens een keer of er echt geen krokodillen zijn in dit gedeelte. Dit blijkt echt niet het geval. Heerlijk gezwommen.

‘s  Avonds op de camping fish en chips gegeten en onze Australische simkaart geïnstalleerd.  Ook op de camping een heerlijk zwembad met uitzicht op het meer.

Het begint steeds harder te waaien en we staan op een hoog punt op de camping. Als we net in bed liggen gaat het nog harder waaien en pakt de tent flink wat wind. Dit werd ons te spannend. Dus in het donker de hele boel ingepakt en met hulp van de nacht chef van de camping een beschutte plek gezocht. Daar weer de hele tent op gezet. Het was twaalf uur voordat we in bed kropen. Chagrijnig maar  wel goed geslapen. Achteraf wel een leuk verhaal maar op het moment best spannend. Mooie bijkomstigheid: een extra oefening met tent opzetten. Wat ons ondertussen best goed afgaat.

De volgende ochtend uitgebreid ontbeten en alles wat we haastig in de auto hadden gegooid weer een beetje gereorganiseerd. Vandaag gaan we naar Kunnunura om een parkpas te kopen en voor een paar dagen boodschappen te doen. De komende dagen zitten we ver van de bewoonde wereld. Op weg naar Kunnunura maken we een omweggetje en komen we per ongeluk over een stuk weg die over een dammetje heenloopt. Spectaculair, de auto krijgt flink natte voeten maar rijdt er zonder problemen over heen. En nog een keer heen en terug voor de foto’s. Vast een voorproefje voor de Gibb River road. Bungle Bungle niet helemaal gehaald en ruim 100 km er voor neergestreken op een campground die luisterde naar de naam Doon Doon bij een roadhouse. Lekker op tijd aangekomen, we doen ook suffe dingen zoals een boekje lezen en een wasje doen. Hier de misgelopen slaap van afgelopen nacht ingehaald en lekker rustig ontbeten omringd door de meest prachtige vogels waaronder een soort kruising tussen een specht en een colibri: mooi staaltje van natuurlijke pracht.

1. Willeke:
    13 september 2023
    Gave foto's en het nacht avontuur is dan weer een leuk verhaal.. Die groene balk in het water is vast om de krokodillen een klap te geven.
  2. Helen:
    Groetjes van Marc en Helen vanuit Italië 🙋🏻‍♀️
  3. Ankie:
    13 september 2023
    Nou, dat was even een dingetje zeg! Om 's avonds de tent af te breken en opnieuw weer op te zetten. Dan baal je wel even. Maar wel weer een herinnering gemaakt. Het kolibri-achtige vogeltje is, denk ik, een Rainbow-bee eater (jullie merken wel, dat wij dol zijn op vogels). Was de weg over de dam misschien Ivanhoe Crossing? Tien jaar geleden mochten wij daar niet overheen. Had ons wel spectalculair geleken... Wat hebben jullie al veel gezien en wat komt er nog veel ander moois!
  4. Linda & Arie op avontuur:
    14 september 2023
    Klopt, was de Ivanhoe Crossing
  5. Colette:
    13 september 2023
    Jullie maken spannende dingen mee!
    Leuk om mee te kijken. Liefs!
  6. Johannes/Brigit Dopmeijer:
    15 september 2023