Campings heb je in alle soorten, maten en prijzen.

29 september 2023 - Monkey Mia, Australië

De camping die we hadden was de goedkoopste van Carnavon. Dit was ook wel een beetje te zien. Een beetje verslonsd, maar het sanitair werkte prima en we konden gebruik maken van de campkitchen. Bij aankomst verwelkomd door een gigantische groep Leadbeater Kaketoes met een prachtige grijs met rode veren. Wat maken die krengen een herrie zeg en dit stopte niet direct na schemering. Dit waren de volgende ochtend ook onze wekkers. Uitslapen konden we om 6 uur wel vergeten. De kaka-wekker startte op om 05:00!!!

De camping in MonkyMia was een hele grote drukke-en-van-alles-voorzien camping. Het stuk waarop wij stonden was zo groot als een voetbalveld waar je ongeveer 10 vierkante meter  toegewezen kreeg om te gebruiken. Kont aan kont….

Zo staan we de ene avond alleen op een kleine camping ergens in the middle of nowhere en de andere avond tussen massa’s toeristen. Overal is wat te beleven, de ene keer een loeiende koe en de andere keer een emoe of een kangeroos. Onder een sterrenhemel of in een volle bak licht van de camping of een stad.

Camper, caravans en tenten in alle soorten en maten. Groot, groter grootst. Hier kom je geen gewone kip caravan tegen maar halve tanks die geschikt zijn voor de niet geasfalteerde wegen.

De tent opzetten gaat ons ondertussen heel goed af, het lukt ons nu ook in een kwartiertje zoals ze ook op de instructie video doen. Fluitje van een cent. En dan hebben we de bedjes al opgemaakt. Onder de dunne matras leggen we nog twee opblaas matjes om comfortabel te liggen. We zijn tenslotte de jongsten niet meer.

We proberen tussen 15:00 en 16:00 ergens aan te komen. Dan volgt er een hele studie van Arie hoe de auto het beste in- of uit de zon uit de wind staat en dit kan even duren maar eerlijk: de auto staat altijd helemaal goed. Eerst zetten we ons terrasje en de kampkeuken neer. Daarna, als het wat minder warm is gaan we de tent opzetten. Eten koken doen we op ons eigen gasstelletje of in de kampkeuken. Hartstikke druk zijn we hiermee, alles moet met de hand worden afgewassen. Rond 19:00u wordt het hier donker. Tussen 21:00 en 22:00 gaan we naar bed. We staan rond 06:00 op en dan wordt alles in omgekeerde volgorde weer ingepakt voordat de zon echt begint te branden.

De wegen zijn lang en eindeloos hier in West Australie. Veel verkeer is er niet, we zijn meer attent om wilde dieren of vee langs en op de weg te spotten dan met het andere verkeer. We zien meer dode dan levende kangeroos langs de weg, in alle staten van ontbinding. Hier in de buurt van Monky Mia zien we ook veel dode emoe’s.

1. Ankie:
    29 september 2023
    Hebben jullie de Dolphin feeding al gezien?
  2. Linda & Arie op avontuur:
    30 september 2023
    Ja, komt in de volgende blog
  3. Johannes/Brigit Dopmeijer:
    29 september 2023
    Het leven van een camperaar, elke dag anders 🙌
    Never a dull moment 😀
  4. Peter en Karin:
    29 september 2023
    Waar blijft eigenlijk het filmpje van het “opzetten” van de tent?
  5. Eline:
    1 oktober 2023
    Wat een prachtige foto’s en geweldige verhalen! Fijn, om jullie vakantie zo mee te mogen beleven!