Totempalen

16 juli 2018 - Duncan, Canada

Vandaag splitst de groep zich op, wij gaan samen met de auto noordwaarts richting Nanaimo.  We gaan de route van de totem palen rijden. De rest van de club gaat naar Butchart Gardens of blijft lekker thuis.

Eerst rijden we een stukje door het Goldstream National Park. Prachtige route met bochtige wegen en flinke hoogteverschillen. Arie is helemaal in zijn sas met deze route vanwege de vele bochten.  Onderweg drinken we koffie in Cowichan Bay. Een schilderachtig vissers plaatsje. Vanaf daar nemen we een binnendoor weggetje naar Duncan. In Duncan is een totempaal route met uitleg erbij.  Interessant om hier iets meer te weten te komen over de indianen cultuur. De totempalen zijn gemaakt door hedendaagse kunstenaars die wel afstammen van een  indianenstam. Als we uit de auto stappen worden we door een oude mevrouw die ons passeert welkom geheten. De mensen zijn hier verschrikkelijk aardig. Iedereen wil een praatje met je maken. We lopen hier een tijdje rond. Het is een gezellig plaatsje.

Verder gaat de reis naar Chemainus. Bekend om z’n muurschilderingen die de plaatselijke geschiedenis uitbeeld. Zo al met al een leuke route. ‘s Avonds is het alweer de laatste avond met elkaar. We maken een heerlijke maaltijd met alle restjes uit de koelkast. De tassen worden weer ingepakt. Morgen gaan we weer de oversteek maken terug naar Vancouver.

1. Tjerk:
    17 juli 2018
    Zo te lezen mooie route. Benieuwd naar de foto's tzt.
  2. Ankie:
    17 juli 2018
    Ach, het zit er al weer op met de familie! Het lijkt mij dat jullie ontzettend leuke herinneringen hebben gemaakt met elkaar.
    Ik kan me zo de murals en de totempalen weer voor de geest halen.
    Geniet verder op de rest van de route door dat mooie land!