En weer thuis....

26 september 2020 - Zwolle, Nederland

24/ 25 september: weer richting Zwolle

De volgende ochtend breken we weer op tijd op om verder naar het noorden te rijden. Dit was een heerlijke camping voorzien van alle gemakken. Meer mensen maken een eind aan hun vakantie want de camping loopt langzaam leeg. Onze reisbestemming voor vandaag is Cochem, een leuke stadje aan de Moezel. Hier komen we al mooi op tijd in de middag aan en slenteren de stad door. We zijn hier al vaker geweest maar altijd in de winter. Het is nu veel drukker en gezelliger. Er zijn meer winkels open dan ‘s winters. We eten nog een lap schnitzel en overnachten een half uurtje verderop op een overnachtingsplaats voor campers. Totaal geen gezelligheid maar wel functioneel.

Na bijtijds wakker te zijn geworden even vlot ontbeten en de tank vol gegooid, waarna we de laatste kilometers van deze vakantie hebben afgelegd. Rond 12.00 uur stonden we weer aan de Dreessingel.

Terugkijkend op onze vakantie ......

• Zijn we in drie landen geweest, alle drie heel verschillend. Zuid Duitsland 🇩🇪 was een aangename verassing met z’n mooie natuur. Ook Zwitserland 🇨🇭 is erg mooi, met vriendelijke mensen en uiteraard heerlijke kaas. Tot slot was Frankrijk 🇫🇷 voor ons een beetje thuiskomen met uiteraard heerlijke wijnen en olives de Nyons.
  • Hebben we 3.250  km afgelegd,
  • Hadden we gratis overnachtingen en dure overnachtingen (boven de 30 euro per nacht).
  • Heeft de koelkast minstens driehonderd keer heeft gepiept als de deur weer eens niet goed dicht zat.
  • Waren de Duitse parkeerplaatsen langs de snelweg heel erg smerig.
  • Maar de Franse daarentegen heel schoon en met veel faciliteiten.
  • Zijn we in een indrukwekkend aantal kaas en wijngebieden geweest.
  • Hebben we na lang zoeken in het Zwarte Woud maar één keer Schwarzwalder Torte gegeten.
  • Werden we helemaal koekoek van de vele klokken in het Zwarte Woud.
  • Hadden we aan het einde van onze vakantie een internationaal gezelschap van insecten op de voorruit van de camper;
  • Hebben we de camper weer net zo schoon gekregen als de dag dat we hem meenamen!
  • Is dit een zeer geslaagde vakantie geworden waarin we hebben kunnen ruiken aan het camperleven in Europa!!

1. Karen:
    27 september 2020
    Heerlijke vakantie dus en wat veel verhalen heerlijk om te lezen
  2. Ankie:
    27 september 2020
    Arie en Linda,
    Welkom terug in Nederland nl! Bedankt voor de mooie beschrijvingen van jullie belevenissen.
    Het is inderdaad heerlijk vakantievieren in een camper! Vast en zeker voor herhaling vatbaar?!
    En nu maar weer terug naar de werkelijkheid: sterkte daarmee.
    Groetjes uit Fryslân van Johan en Ankie
  3. Linda & Arie op avontuur:
    1 oktober 2020
    Hoi Ankie en Johan,
    Bedankt voor jullie reacties. leuk! We hebben al een tijd geen verhalen van jullie gelezen. Wel weg geweest?