Krokodillen voer!

26 september 2013 - Kakadu, Australië

Krokodillen voer!
Schrik niet: wij zijn geen krokodillen voer geworden. Wat we wel gedaan hebben is krokodillen voeren op de Adelaide rivier.

Maandag 23 september stoppen we onderweg bij de Adelaide rivier. Dit is een van de drie krokodillen rivieren in en bij het Kakadu park.
Hier stappen we op een bootje voor een tochtje op de rivier. Nog maar een klein eindje onderweg en er zwemmen al een aantal indrukwekkende krokodillen langs de boot.
Er wordt een flink stuk vlees aan een hengel uitgegooid. De crock's komen dan aangesneld en springen naar het vlees zodat wij hem goed kunnen bekijken. De grootsten zijn 6 meter lang en wegen 800 kilo. Met hun enorme bek happen ze het stuk vlees van de hengel. De beesten worden 3 keer per dag getrakteerd op vlees bij deze boot en weten precies hoe vaak ze moeten springen voordat ze het vlees krijgen, erg hongerig zijn ze dan ook weer niet. Een ontzettende toeristische attractie met  een hoog Volendam gehalte, maar wel erg leuk om mee te maken.

We rijden verder. De afstanden vallen ons tot nu toe mee. De wegen zijn prima. De temperatuur is erg hoog. Ergens tussen de 33 en 35 graden. De airco in de motorhome staat op 25 graden en dat vinden we aangenaam koel. We rijden allebei alhoewel Arie wel de meeste kilometers voor zijn rekening neemt. Aan het links rijden zij we allang gewend, dit doen ze hier namelijk allemaal;-)
We overnachten op een Wilderness camping. Een leuke rustige plek waar een kudde Walibi's (een kleine uitvoering van kangaroe's) onze buren zijn en de hele avond en nacht rond onze camper huppelen. 's Avonds genieten we van een prachtige sterrenhemel.

Internet en telefoonverbinding worden steeds moeilijker. Gelukkig vinden we de volgende morgen bij de ingang van het park een computer met internet verbinding. Hier halen we even onze mail binnen en maken we een berichtje voor het thuisfront.

1. Ankie:
    26 september 2013
    Linda en Arie,
    Een goede reis gewenst over The Stuart Highway.
    Het zal af en toe wel even 'blik op oneindig' worden (niet het verstand op nul, hoor!). Maar de grote leegte is ook indrukwekkend en je hebt alles bij je... Muziekje op en af en toe even een stop om onderweg koffie te drinken of te lunchen.
    Niet vergeten om even in de Pub van Daly Waters te kijken!
    Drive safely!
  2. Irna:
    26 september 2013
    Tje zeg, Krokodillen voeren! Ik denk bij Volendam gehalte toch echt aan wat anders... Wat een belevenis!! Goede reis!! Groet, Irna