Van Franse heuvels naar Duitse dalen

24 september 2020 - Simonswald, Duitsland

22 en 23 september.

We merken echt dat het eind van de zomer er aankomt, het is een stuk kouder aan het worden. Zo langzamerhand rijden we ook weer naar het noorden richting Nederland. We rijden vanuit de omgeving van Besançon een hele mooie route richting Zuid Duitsland. Eerst via landweggetjes, vervolgens stukken Route National en vervolgens, omdat dit alles niet erg opschoot, via de Péage. Het idee is om op een camping bij Freiburg te gaan staan. We waren hier heel mooi op tijd aangekomen (13.30). Helaas, deze eerste camping laat niemand meer toe omdat het seizoen afloopt, de tweede en derde camping zitten vol. We belanden uiteindelijk op een prima camping ongeveer 20 km van Freiburg. Hiervoor moesten we dwars door de stad heen, en hadden ons niet gerealiseerd dat dit een erg grote stad was. Normaal geen probleem, maar heel Freiburg is een milieuzone waarvoor we geen vignet hadden gekocht. Het lijkt er op dat het allemaal goed is gegaan, maar als hier nog een bekeuring over volgt krijgen jullie die wel van ons terug hoor, Rolf en Jenny!!  Het zoeken naar een plek heeft ons wel veel tijd gekost zodat we pas tegen half vijf op de camping staan.  ‘ s Avonds hebben we geen zin meer in eten koken en gaan een pizza eten in het dorpje waar de camping is. Arie heeft z’n lolbroek aan want hij vraag de ober: ‘haben sie auch knoblauch’ terwijl de knoflook walm ons buiten al tegemoet slaat. We eten een heerlijke pizza.

De volgende dag is het bewolkt, het is pas tegen twaalf uur als het weer opknapt en de zon doorbreekt.  ‘s Middags maken we een mooie wandeling in de omgeving van de camping in Simonswald en lopen bijna drie uur in het bos en de heuvels met heerlijke temperaturen van rond de 22 graden. Eigenlijk is dit een watermolen route van 9 km maar door onze natuurlijke aanleg om bordjes te missen bij wandelroutes😏hebben we deze met een flinke omweg gelopen. Dit was overigens wel een mooi stuk, maar we hebben hierdoor niet alle molens gezien. Door die heerlijke temperaturen lopen we overdag nog steeds lekker in de korte broek!! Alleen in de avond wordt het frisser. Dan komt alsnog de spijkerbroek er aan te pas.

1. Willeke:
    25 september 2020
    Mooie foto s hoor , en alles nog best groen op de koeien na . Geniet nog lekker even.
  2. Ankie:
    25 september 2020
    Prachtige vergezichten! Inderdaad mooie foto's: dat wordt weer een mooi album.
    Hier is het weer ook omgeslagen en ook wij hebben de lange broeken weer aan. Maar het was nog even een heerlijke nazomer!
    Nog even en jullie zijn weer thuis! Het was leuk om jullie te volgen op deze Europese reis.
    Hartelijke groeten van Johan en Ankie