Vancouver Island in zicht.

10 juli 2018 - Victoria, Canada

Na een heeele lange maar voorspoedige reis zijn we aangekomen op Vancouver Island.

De reis met de KLM verliep voorspoedig. Een kleine vertraging op Schiphol omdat het vliegtuig voor ons een aanvaring had gehad met een vogel. Als het ‘ poor little animal’ aldus gezagvoerder Jansen is opgeruimd kunnen we vertrekken. Ruim op tijd komen we op Vancouver aan, na een vlotte afhandeling pakken we de metro naar Vancouver Downtown. We zijn moe en verreist en snakken naar een warme douche. Het naar bed gaan proberen we zo lang mogelijk uit te stellen om zo snel mogelijk aan het tijdverschil te wennen. ‘ s Avond heerlijke sushi gegeten en nog wat in de stad rondgelopen. We zien op straat veel viezigheid. Ook valt het aantal daklozen en verslaafden op. Overal zien we kleine tentenkampen van daklozen waar je de wiet lucht al tegemoet komt. We hadden toch een ander beeld van Canada dan deze eerste indrukken.

De volgende ochtend vroeg wakker. Al om zes  uur zaten wel allebei al met een grote bak koffie de krant te lezen. Na het ontbijt met nog  twee enorme bakken koffie,  echt heel groot!, vertrekken we met onze rugzakken lopend naar de bushalte waar de bus ons naar de ferrie naar Vancouver Island gaat brengen.