Whistler. Twee piekmomenten

19 juli 2018 - Whistler, Canada

We staan op een camping een paar kilometer ten zuiden van Whistler.  Bekend van de Olympische Winterspelen in 2010. Een enorm toeristisch skigebied met als hoogtepunten de berg Whistler en de berg Blackcomb. Samen vormen de beide bergen het grootste skigebied van Noord Amerika.

Hier gaat dus de reis naar toe vandaag, we hebben gelezen dat er tussen de twee bergtoppen een spectaculaire kabelbaan is en daar hebben we erg veel zin in. Eerst kijken we nog even rond in het gezellige plaatsje Whistler waar ook nog een markt is. Daarna gaan we de berg op. Met twee kabelbanen naar de top van Whistler. Hier verbluffende uitzichten naar het dal van Whistler met de verschillende meren met diverse kleurvariaties en besneeuwde toppen om ons heen, terwijl wijzelf ook boven de grens liepen waarop sneeuw aanwezig was (15 juli!!!). Deze berg is ruim 2000 meter hoog. We maken hier een wandeling naar en op een hangbrug welke boven een adembenemende diepte hangt.  Niet geschikt voor mensen met hoogtevrees...... de foto’s spreken boekdelen denk ik😏

Met de beroemde kabelbaan van 4,5 km lengte maken we de overtocht naar de piek van de Blackcomb berg. Deze tocht duurt 15 minuten en weer schitterend mooi. Nadat we hier een tijd hebben rond gewandeld nemen we dezelfde route weer terug en rijden terug naar de camping. Het was een dag vol hoogtepunten.  De camping is ook een bijzondere ervaring. Vooraan een redelijk aantal vaste staanplaatsen met een redelijk hoog Tokkie- gehalte. Verder enorme campers ter grootte van een touringcar voorzien van alle gemakken, inclusief een buiten tv! Het is hier bij dit soort formaat campers vrij normaal dat een personenauto als aanhanger achter zo’n camper-bus wordt meegenomen. Bijzonder om te zien!

De volgende dag, maandag 16-7, wordt grotendeels een reisdag. We vertrekken richting Kamloops en zien wel hoever we vandaag komen.Onderweg maken we een stop bij het plaatsje Pemberton waar we wat eten en twee campingstoeltjes aanschaffen. Deze waren in de aanbieding van $ 25 voor $ 20 per stuk (PLUS TAXES!!!). Een heel bijzonder systeem hier in Canada: alles is geprijsd zonder belasting/tax tenzij dit expliciet is vermeld. Ik kan er maar niet aan wennen🤔. Pemberton heeft de naam een soort western-stadje te zijn, maar we vonden hier niet veel van terug. Wel is de ligging heel mooi en waar je ook kijkt, hier en in wat we tot nu toe gezien hebben van Canada, overal hanging baskets vol kleurige planten. De reis gaat door richting het stadje Lilooet, hier wordt in de omgeving nog jade gedolven. Uiteindelijk komen we aan het einde van deze reisdag in Kamloops aan. Hier vragen we naar een mooie kampeerplaats. Die vinden we nog zo’n 30 km verder op aan het Pinantan Lake. Prachtig mooie locatie. Hier maken we kennis met de eerste Canadese muggen en er zullen nog miljoenen volgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willeke:
    19 juli 2018
    Prachtig hoor , die brug is idd niet aan mij besteed 😲
  2. Ankie:
    20 juli 2018
    De waterval herken ik nog!
    Jullie staan op een mooie drive through plaats, zo te zien.
    Klinkt fantastisch allemaal.