Victoria BC

12 juli 2018 - Victoria, Canada

Op Vancouver Island zullen we de rest van de familie ontmoeten. We hebben daar een huis gehuurd een half uurtje rijden van Victoria. De boottocht is mooi, onderweg zien we zeehondjes. Rond 15.30u ontmoeten we elkaar bij het huis waar we na een lekkere maaltijd een hele gezellige avond hebben met elkaar.

Na een stevig, voor sommige Engels, ontbijt vertrokken naar Victoria stad op ca. een half uur rijden. Het mooiste deel er van ligt rond de haven met mooie gebouwen als de de Legislature. Ook in de haven is het een drukte van belang met af- en aan varende taxi bootjes en de start en landingen van watervliegtuigen. Al wandelend langs de havenkant kwamen we ( niet geheel per ongeluk) uit bij de Fisherman’s Warf met veel gekleurde woonbootjes annex winkeltjes met aan de hoofdsteiger verschillende eettentjes waar we heerlijke zalm als Fish en chips hebben gegeten. VERRUKKELIJK!  Vanaf daar binnendoor door diverse woonstraten met leuke woningen in een licht victoriaanse stijl weer teruggelopen naar de ‘inner harbour’. Ook in de winkelstraten die je vanaf de haven direct in kan lopen nog een aantal winkels in geweest voor wat kleine inkopen. Het plan om hierna nog ‘even’ naar de Butchart Gardens te gaan hebben we maar laten varen. Iedereen van de familie vond dat er voor vandaag genoeg was gelopen. Daarom maar naar huis gegaan, de laatste boodschappen gedaan en het Vietnamees of Thais restaurant besproken voor de avond. We hebben daar gegeten. Dit nog ter ere van onze broer Willem die in maart 60 is geworden. Dit ging overigens heel snel, want terwijl we nog bezig waren met de laatste happen van het voorgerecht kwamen ze al aan met de hoofdgerechten. Hier hebben we maar even een rem op gezet! Ondanks een beetje vreemd verlopen bediening en nog steeds niet wetend of het nu Vietnamees of Thais was, hebben we een gezellige avond gehad die thuis nog tot in de late uurtjes door ging.

1. Tjerk:
    13 juli 2018
    Klinkt Erg gezellig. Leuk zo'n familiebijeenkomst in den vreemde.
  2. Ankie:
    13 juli 2018
    Oh, wat klinkt dat supergezellig allemaal!
    Zitten de Butchart gardens er nog in één deze dagen? Ik vond het indertijd prachtig! Hoorde onlangs van een reiziger dat ze daar tegenwoordig op het gebruik van selfie sticks een 'stokje hebben gestoken'!
    Heb nog veel plezier met elkaar!
  3. Ankie:
    14 juli 2018
    Ook op Vancouver Island lekker in de zon! Prachtig blauwe lucht op de foto's. Ziet er heel gemoedelijk uit allemaal! Nog even van elkaar genieten! Goed weekend!